Sweden.

Page:  1 2 3 4 5 >

08/18/08 8:37 PM

Ja vi kör väl på som vanligt? Hur många av dom gammla The spiral medlemmarna har hittat hit då? Å blir de några nya ansikten här nu med kanske? Aja hoppas ni haft en bra sommar iaf.

08/20/08 3:08 PM

Hej, jag får klassas som ett nytt ansikte trots närmare åtta år som NIN-fan. Är det många svenskar som varit med i The Spiral?

08/20/08 3:09 PM

Mjovars tack. :B
Jag hann aldrig bli Spiraler men har varit rätt mycket på ETS de senaste månaderna om nån bryr sig. smiling smiley
Jobbar hårt på att dra ner min kompis i ninträsket, hon kanske kommer hit snart. grinning smiley
Och... f? Från bloggen? Äru här??? tongue sticking out smiley

Edited 1 time(s). Last edit at 08/20/2008 04:02PM by ratexla.

08/22/08 1:30 AM

gammal spiraler här med, tog iofs ett tag tills jag hittade hit. hur som helst.. tjena på er! smiling smiley

08/23/08 2:59 AM

Nytt ansikte, Var aldrig med i the spiral men har varit lite på ETS.

08/23/08 5:11 AM

Tjaba. smiling smiley Hmmmm, jag ser Sthlm, Juttebörg... Jag är oxå från GBG. Resten av er då? grinning smiley (så jag kan stalka er is all.)
Hur många miljoner ninkonserter har ni varit på? (Jag = 0. Jag blev ett fan 11 dar för sent. Det var ju kul. %p )
btw kichi, jag tänkte att ditt namn lät bekant så jag kollade min youtube-favelist och den här videon är ju såååååååååå skön. x) *ryggdunk*

08/23/08 7:11 AM

misstänker att jag har den videon på min favelista också smiling smiley har varit på en NIN konsert 7/8 förra året.

08/24/08 12:32 AM

Haha åfan, där ser man smiling smiley Jag känner igen dig med (Ratexla), fast från Rob's blog! grinning smiley

Jag har varit på två konserter, that's it. Men förhoppningsvis blir det mer snart!

08/25/08 10:13 AM

Well, shit. :B Jo jag tycker mig minnas nån Helena från Robbloggen oxå, men aaaaaaaalla heter ju det... :p
Inatt drömde jag att nån från ett förband nämnde på chatten att nin skulle till Göteborg... Jag trodde på det. Weee. grinning smiley

08/25/08 10:40 AM

Just nu sitter jag i Düsseldorf, men annars är jag Karlstadsbo. Det har bara blivit en konsert för min del, missade tyvärr både Annexet och Hultsfred, men konserten i augusti förra året var så grymt bra! Gärna nin i götet, bara de kommer igen snart ! Undrar hur mycket de kan få med sig av scenshowen över till Europa dock..

08/25/08 4:23 PM

Göteborg, Stockholm, Mora, var fan som helst! Jag åker var som grinning smiley

Vet inte om ni såg det på nin.com the other day, men Trent skrev en liten post om att de skulle spela flera shows i USA senare i år. Efter det så skrev han "(those of you outside North America, have faith… you never know what could happen!)" ... ja man får väl hoppas smiling smiley

i andra nyheter då...! [www.dn.se]
så trevliga saker som händer medan man jobbar sad smiley killen landade typ 10-15 meter från butiken jag jobbar i! hemskt.

Edited 1 time(s). Last edit at 08/25/2008 03:23PM by kichi.

08/25/08 3:44 PM

Man kan aldrig veta med Trentan (alla ska få värmländska smeknamn tids nog); som när de spelade på Hovet, då sa han att de skulle komma varje tisdag, men icke. tongue sticking out smiley Jag förstår bara inte hur de orkar spela så mycket, men mitt hopp är fortfarande högt för att de kommer nästa år!

Åh herregud! Den nyheten hade inte jag hunnit se än, men hjälp vad hemskt! Självklart för killen, men jag hoppas att det går bra med dig också..

08/25/08 7:49 PM

ah nice lite nya ansikten här tongue sticking out smiley Btw har precis blivigt klar med en liten remix på in this twilight kommer slänga upp den på remix sidan i veckan postar länk här när det är gjort. Någon mer som pillat med lite remixes?

08/26/08 5:31 AM

laneve: thanks for the concern smiling smiley jag mår rätt bra ändå. folk dör dagligen, men att uppleva det på så nära håll känns verkligen. tydligen ramlade han igenom glaset rakt ner vid bankomaten och mittemot en tobaksaffär, vill inte ens föreställa mig hur det känns för de människorna.

Här ser man lite tydligare:
http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00359/galleria_tak_359847b.jpg

Hur som helst... jag är mycket nyfiken på in this twilight remixen du har på gång, helpthemedic! smiling smiley En av mina favoritlåtar, den är verkligen vacker!

08/26/08 12:06 PM

kichi: Hoppas i alla fall att ni kan få stöd av varandra i butikerna, helt ofattbart att det hände så nära er.
Och gällande remixen så ska det bli kul att höra, grym låt som sagt! På remixskivan är The Great Destroyer klart favoriten för min del, har ni inte lyssnat in er på modwheelmood så är det en stark rekommendation. smiling smiley

helpthemedic: Ja, se till att länka hit! Skulle själv också gärna remixa, men jag har verkligen dålig koll på vilka program som funkar, och om datorn orkar med. Det finns inga gratisprogram som funkar bra med Windows Vista?

08/26/08 3:12 PM

JMJ skrev att de kommer till Europa 09 på talkbass forumet tror någon skrev om det i spottingen.

Kichi: shit vad hemskt läste om det, lät jävligt otäckt måste vad jobbigt med det så nära inpå vet hur starkt jag reagerar när det är folk jag känner som känner någon som känner någon som varit med om något.

08/27/08 1:38 AM

^ Ow, shit. :p

Mmmm jag hann se Trents trevliga hint. smiling smiley
Tänk om tänk om..........!!!!!!!!
Jaaaaaaaaaaaaaaaa Moooooooooooora blir nog bäst!

Älskar oxå ITT mkt... Min fave på remixskivan tillsammans med... juttä, Great destroyer. SIGH. Den är bättre än originalet... Men jag tycker båda ITT-versionerna är skitbra. grinning smiley Jag är inte så galen i remixer i allmänhet men jag kan la kolla medics dårå. :B Har inte gjort egna remixer då jag är 0% musikalisk sad smiley ...det närmaste är väl att jag har fixat mig en LITS-version med bara sång, ingen musik. Gött. Också.

*försöker bestämma en deadline för listning av allas värmländska smeknamn*

Edited 1 time(s). Last edit at 08/27/2008 01:39AM by ratexla.

08/30/08 12:48 PM

laneve: Hmm kolla på remix sidan vilka progam som stödjs om du har tur kanske du kan använda audiocity eller vad det nu heter.

För övrigt är det nått fel med remix sidan? Går inte att ladda upp kommer bara fel meddelande hela tiden >.< Bliiiir så trött när saker inte funkar som man vill. Bör också nämna att det är min första remix och att jag mest kolla runt i programmet hur de funkar aldrig använt GB innan så har inte slängt in några egna saker utan använt dom spåren som fanns, dock är dom lite omgjorda då och ändrat arrangemanget lite.

Edited 1 time(s). Last edit at 08/30/2008 12:52PM by helpthemedic.

09/04/08 3:12 PM

Nog borde det väl komma några fler nya till Sverige-gruppen nu när allt blivit officiellt, n'est-ce pas?

Och helpthemedic: hade remixen kommit upp än eller är det fortfarande strul borta vid remix-sidan? Tack för tipset förresten!

09/05/08 2:55 PM

Tja, jag får nog också räkna mig som ny... Känns som gbg är väl representerat här!

09/06/08 12:20 AM

verkar segt med remix sidan ska slänga upp den på youtube istället när jag orkar tongue sticking out smiley

09/07/08 5:33 AM

Lite splittrad här eftersom jag bor i Schweiz för tillfället men flyttar till Australien om några månader. Antar att Sverige forumet är mitt hem ändå smiling smiley Hur som helst, var med i The spiral men var aldrig särskilt aktiv. 2 konserter har jag i bagaget. Båda i Schweiz, ser fram emot dagen då jag kan se min hjälte på svensk mark!

09/07/08 9:03 AM

[remix.nin.com]

Så låten är nu uppe, som sagt första remixen jag gjort så be nice winking smiley

09/07/08 2:25 PM

Johanna & lillneaa: Välkomna båda två!

helpthemedic: Jag gillade din remix, jättekul att få lyssna! Fler verk önskas winking smiley.

09/07/08 3:43 PM

tack inte jätte nöjd med den men har fixat midi klaviatur nu så ska försöka göra något som inte enbart involverar det som man får med i GB filen.

09/09/08 1:37 AM

Tredje sidan... wow. Svenskarna måste nog ha gått i ide.

Jag var aldrig med i spiral, men det skulle jag gärna ha varit. Jag var för långsam med mitt musikaliska mognande, om ni förstår.

edit: ^ Jävligt bra remix! Jag blev riktigt förvånad.

Edited 1 time(s). Last edit at 09/09/2008 01:42AM by holeholtz.

09/11/08 6:03 AM

hej alla! kul med ett nytt forum! Verkar som att detta har lite mer innehåll är spiral eye rolling smiley men ja, lite förvånad över att inte hitta sverigetråden på förstasidan smiling smiley
någon annan som funderar på att dra iväg till new orleans? håller på att se över ekonomin...

09/11/08 7:47 AM

tjenare Gött de är att ha hittat en aktivt nin forum smiling smiley
Va inte med i spiral. Nån som vet när / om Nin planerar på att komma till sverige eller ett granland smiling smiley? Riktigt sugen att se dem.

09/11/08 1:22 PM

^ Rykten om europa 2009

Om inte Reinfeldt skrämmer bort Trent

09/11/08 4:51 PM

Kul att se nya ansikten! Olivia, Tedde och holeholtz, hej till er alla!

holeholtz: Mm, 2009 får vi förhoppningsvis se NIN på svensk mark igen; för det är väl ingen risk att Reinfeldt är något större problem - föredrog han inte Obama?

Olivia: Så du funderar på att åka över till USA för att se NIN? Underbart om man kunde det - får man fråga varför just New Orleans-showen?

Page:  1 2 3 4 5 >
Sorry, only registered users may post in this forum. Please log in at the top of the page.

terms of use | privacy policy