Sweden.

Page: <  1 2 3 4 5 >

09/13/08 1:20 AM

Hej själv! Hej allihopa!

Jadå, det skulle verkligen vara underbart att åka över atlanten, speciellt om Trent får slut på pengar å kör en klubb-turné i europa, utan den spektakulära light-showen. (Som han nämnde i den där wired artikeln, dock nämnde han inte europa.)

09/14/08 3:06 PM

Grymt att höra. 2009 kommer va något att se fram emot. Ja Även om Reinfelt skulle skrämma Trent tkr jag Trent kommer hit nedå och kör över han tongue sticking out smiley

09/14/08 3:44 PM

Svensk flicka är vacker.

En öle Tack.

Ok sorry for that, but I love Scandinavia :p

09/14/08 4:10 PM

Jag tror på festival turne i Europa med NIN nästa år. Men det är bara mina egna tankar. Skulle dock föredra ett eget gig, gärna litet med.

09/15/08 3:38 AM

Oh, hej hej alla nylingar. smiling smiley
laneve posted:
holeholtz: Mm, 2009 får vi förhoppningsvis se NIN på svensk mark igen; för det är väl ingen risk att Reinfeldt är något större problem - föredrog han inte Obama?
Yäy... Hsh... Som sagt... Det är la TRENT som ska komma hit och skrämma R! 8D

Nom, klart man skulle gå på festival för nin winking smiley men ja helst ett eget gig... Tbh skulle jag inte gråta alltför länge om de inte tog med ljusshowen heller. Jag är riktigt nyfiken på vad all the fuss is about men.....
ohhh ahhhhh klubbturné, vaaaaaaaa...! %P *diez* :B

Edited 1 time(s). Last edit at 09/15/2008 03:39AM by ratexla.

09/15/08 9:13 AM

^ Neeej! Ljusshowen är ett måste! Jag skulle bli riktigt ledsen om jag inte fick se Lights in the Sky over Europe, med komplett ljusshow (och några sällsynta låtar, för att vi förtjänar det... smiling smiley)

09/15/08 11:58 AM

Nja alltså, festivalturné är inget som jag hoppas på, men är det enda vi får så är det bara att tacka och ta emot winking smiley. Vet inte varför men har fått för mig att europeiska festivaler inte är NIN:s favoritturnéer.

Men som du säger ratexla, en intim klubbshow vore inte fel (eller så läste jag in för mycket i ditt inlägg). En kompis till mig som var både på Annexet och Hovet förra året tyckte mer om den första, det var kanske lite tomt på Hovet. Var någon av er på konserten i augusti förresten?

@Sushi_Overdose! Well, who doesn't love Scandinavia? winking smiley

09/15/08 12:10 PM

Helst av allt skulle jag nog villa ha dubbelt Europeiskt som förra året en intim klubb och en mega lights in the sky men jag tager vad jag får och blir nöjd bara de kommer hit, tror inte R är ett större hot eftersom de spelade i Kina förra året.

laneve: Jag var på Hovet i Augusti smiling smiley.

Edited 1 time(s). Last edit at 09/15/2008 03:31PM by Puh.

09/15/08 12:48 PM

Puh: Där sa du ett sanningens ord! Och gällande Hovet, visst var det grymt bra?! Jag var långt fram till vänster och där var det väldigt lugnt, lite tråkigt, men då får man roa sig själv. smiling smiley

09/15/08 1:25 PM

<------ Ny här.

Hajj på er!

09/15/08 3:17 PM

groboy har hittat hit! göteborg tar över, ahh!

Jag var också på Hovet förra året.. underbart var det! Stämningen i publiken var ju bättre när de uppträdde på Annexet iofs, men jag vet inte. Jag fick höra Dead Souls på Hovet, och ahh... var ju lite mer till light show då också. smiling smiley

Also.. Hi Sushi grinning smiley seems you learned the essentials!

Edited 1 time(s). Last edit at 09/15/2008 02:17PM by kichi.

09/15/08 3:28 PM

kichi posted:
groboy har hittat hit! göteborg tar över, ahh!

Hah, de e la gött!

09/15/08 3:35 PM

Det va otroligt fattar fortfarande inte att jag faktiskt var där smiling smiley fast hosthost jag satt ner och det va inte kul högst upp också sad smiley

Göteborg är bäst smiling smiley NIN får komma hit nästa gång!;P

Edited 1 time(s). Last edit at 09/15/2008 03:36PM by Puh.

09/15/08 11:28 PM

Jävligt bra stämning här smiling smiley. Jag tänkte me alla göteborgare, bilade ni in till huvudstaden förra året eller? Illa att missa nåt sånt för att man inte bor tillräckligt nära. (Riktigt skön stad, har varit där flera gånger. göteborg asså)

Edited 1 time(s). Last edit at 09/15/2008 11:30PM by holeholtz.

09/16/08 9:04 AM

Heehee. Näjdå laneve, jag håller med dig om klubbshows. smiling smiley
GBG FOR DA WIN!!! (I annat fall... SWEBUS FTW!!!!!1)
Så hur stora är Annexet resp. Hovet? :9 Jag menar i publikplatser asså.

*drömmande romantisk suck*

Edited 1 time(s). Last edit at 09/16/2008 09:23AM by ratexla.

09/16/08 9:38 AM

I annexet får de plats runt 4000 å på hovet 8000 pers. Själv skulle jag klart föredra hovet.

09/16/08 1:06 PM

Jag åkte tåg smiling smiley miljövän här då.
jag skulle föredra scandinavium tongue sticking out smiley väldigt nära och bra.

09/16/08 4:14 PM

kichi posted:
Also.. Hi Sushi grinning smiley seems you learned the essentials!

Hi grinning smiley Takk :p

Well I'd like to work in your country or in Norway but leaving your birth country is not an easy thing...

09/16/08 6:04 PM

mmmmmmmmmmmm... hmhmhm... det är typ det enda jag tänker på varje gång jag går förbi scandinavium... 8D hur stort är det, 10000 nånting va?
jag kan inte heller klaga på avståndet dit... smiling smiley

oh yeah. fuck swebus, tåg ftw. grinning smiley om jag skulle överleva sj's biljettsystem. *selfslap*

*waves @ sushi*

Edited 1 time(s). Last edit at 09/16/2008 06:05PM by ratexla.

09/19/08 4:28 PM

tror aldrig vi kommer komma närmare klubb gig med nin i europá än det i Köpenhamn förra året. Var väl minsta turne spelningen på år och dar om jag inte minns fel.

Nin i scandinavium? näää förstort älskar små spelningar ljus shower och sånt är överskattat intima spelningar är de bästa. Dock om de nu är en stor spelning ska de fan vara fet ljus show annars helt ovärt men ja...

laneve: Var på båda samt spelningen i köpenhamn 2 dar innan första sthlm's giget. Bäst av dom 3 var köpenhamn liten och intim. Plus att man fick Trent Reznors gitarr, tamburin och plektrum.

Utav stockholms gigen tycker jag Hovet va bättre. Trent nere i publiken samt ljuset var fan så mycket bättre andra giget + bättre set list, inte för att den första va dålig men ja.

Edited 1 time(s). Last edit at 09/19/2008 05:24PM by helpthemedic.

09/20/08 1:34 PM

Ett idealt scenario skulle vara en riktigt stor spelning med extremt pampig ljus-show och en setlist på 40 låtar följt av en liten intim klubb spelning med god stämning nästa kväll. Man kan alltid drömma...

Det här skulle skrämma mig iaf, men Trent är nog modigare:

http://i36.photobucket.com/albums/e3/holeholtz/Bush-Reinfeldt.jpg

09/21/08 2:34 AM

helpthemedic: Underbart att du lyckades gå på dem tre; och hur fick du tag på tamburin, gitarr och plektrum?? Själv hittade vi (min vän och jag) en trumpinne på golvet, som förvisso delades mellan min kompis och en annan tjej. Jag misstänker nog att din historia för hur du fick gitarren är lite mer intressant winking smiley.

09/21/08 10:05 AM

Jag är jätteny!
Gick med idag.

Och skulle jag se NIN live, så skulle jag kunna dö som en lycklig människa.

09/21/08 4:04 PM

Hajjjj!!!
Ja, jag har heller ingen livsplan bortom nin. grinning smiley

*springer från bilden ovan* XD

09/21/08 5:21 PM

Can I just say.............I love Kiruna............lovely place.

09/22/08 7:10 AM

laneve posted:
Så du funderar på att åka över till USA för att se NIN? Underbart om man kunde det - får man fråga varför just New Orleans-showen?

Ja visst vore det! Ville åka på lolla först, men fick inte ledigt... jag gillar festivalgiggen. Gillar stämningen och New Orleans är ett riktigt kul ställe att vara på i slutet av oktober. Håller på att leta billiga biljetter men priserna har gått upp så mycket att det lutar åt mosebacke 2009, Trent å piano, 40 pers i publiken. Jag svävar iväg...

09/22/08 8:01 PM

laneve posted:
helpthemedic: Underbart att du lyckades gå på dem tre; och hur fick du tag på tamburin, gitarr och plektrum?? Själv hittade vi (min vän och jag) en trumpinne på golvet, som förvisso delades mellan min kompis och en annan tjej. Jag misstänker nog att din historia för hur du fick gitarren är lite mer intressant winking smiley.

Alltså vet inte riktig, stog längst fram i mitten mer eller mindre hela spelningen. Sen i head like a hole så slog Trent sönder gitarren gav den till sin mickrofon tekninker som vänder sig om och ger den till mig. Därefter kommer de fram en vakt till och ger mig hans tamburin + att han plockar upp ett plektrum på golvet och ger mig. Efter det tackar jag dom och letar upp min bror som drar med mig till backstage ingången (vi hittade den innan giget och fick oss en skymt av grabbarna redan då) för att försöka få den signerad. Där träffar vi Trent's livvakt som jag frågar om jag får komma in och träffa trent och få gitarren signerad. Dock så säger han att jag inte kan träffa han men om jag ger han gitarren så är han tillbaks om nån minut så är den signerad. Så går det en stund så kommer han ut med den signerad och säger att Trent hälsa att jag var ett superfan och förtjäna att få den. Det är ungefär hela historien. Jag vet om att trent böjde sig ner i breaket och viska nått till mikrofon tekninken om det hade nått om att jag skulle få gitarren vet jag inte och lär aldrig få veta.
Sen i stockholm lyckades jag fånga Josh's trummstock med, det berode enbart pga min längd.

09/23/08 6:42 AM

Hej alla!

/lurker

09/23/08 7:07 AM

fikk du guitar, trommestikker OG tamburin, helpthemedic? Heldiggrisen! =P

09/23/08 3:11 PM

Hörde rykten på ETS att NIN skulle dyka upp igen i Sverige nästa höst. Om ett år alltså.. Förresten, vad tycker ni om nya skivan? Tycker faktiskt att det är den bästa på väldigt länge. Trent Reznor känns väldigt energisk och gör fan bara bättre och bättre musik.

Page: <  1 2 3 4 5 >
Sorry, only registered users may post in this forum. Please log in at the top of the page.

terms of use | privacy policy